تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل



گروه سیاسی: وزیر کشور با بیان اینکه دولت چند سالی است که به دنبال معرفی چند استان‌ به عنوان الگو در حوزه اقتصاد مقامتی‌ است، گفت: بعد از تاکید رهبری و نامگذاری امسال، در وزارت کشور سه استان آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان که توانایی اداره خود را در حوزه اقتصادی با درآمدهای استانی دارند، جهت الگوگیری از اقدامات آن‌ها توسط دیگر استان‌ها به عنوان الگو معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در گردهمایی یک روزه استانداران سراسر کشور که از صبح امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس و به میزبانی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی آغاز شده است، با بیان اینکه توفیق شد تا در ماه شعبان و در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) گردهمایی یک روزه استانداران سراسر کشور را در مشهد مقدس برگزار کنیم، ابراز کرد: دستور کار اصلی این گردهمایی موضوع اقتصاد مقاومتی است؛ همچنین در این گردهمایی بررسی آخرین وضعیت پیگیری آسیب‌شناسی مباحث اجتماعی و بحث تقسیمات کشوری نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین امروز و در این جلسه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در موضوع مشهد ۲۰۱۷ مباحثی را مطرح خواهد کرد.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از هر حیث قابل توجیه و تبیین است، عنوان کرد: در دولت اراده بر این است که فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی را به سرانجام برسانیم زیرا این امر یک ضرورت عقلی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.
وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصادمان بر پایه نفت و درآمدهای نفتی است در این سال‌ها با شرایطی در اقتصادمان مواجه بودیم که پایداری آن خیلی اطمینان بخش نبوده است؛ تکانه‌هایی که بعد از انقلاب تاکنون در مقاطع مختلف، اقتصاد ما به خود دیده است مبین این موضوع است، به ویژه چند سال اخیر که در تحریم هستیم.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: از بعد امنیتی نیز اقتصاد پایه امنیت است و بخش اعظمی از قدرت ملی ناشی از توان اقتصادی است، لذا همه کشورهایی که در بعد بین‌المللی نقش فعال دارند، دارای اقتصاد قوی، بنیانی، محکم و موثر هستند.

ضرورت ساماندهی پایه‌های امنیت ملی بر توانمندی اقتصادی بالا

وی ادامه داد: از همین رو ما هم به عنوان کسانی که ادعای مقاومت و ایستادگی طی ۳۷ سال گذشته را داریم و بر این اساس حرکت کردیم، باید حتما پایه‌های امنیت ملی را مبتنی بر توانمندی بالای اقتصادی ساماندهی کنیم.
رحمانی‌فضلی ابراز کرد: از نظر الگوسازی نیز ما به عنوان ارائه الگوی جدید در عرصه حکومتی در کنار الگوهای مرسوم مانند سوسیالیسم و لیبرالیسم، مدعی حکومت اسلامی به عنوان یک الگوی قابل قبول هستیم که نه تنها مبتنی بر عقلانیت و تجربه علم بشری است، بلکه ناشی از یافته‌ها و آموزه‌های دینی است که به صورت وحی بر رسول اکرم(ص) نازل شده است از همین رو باید در عرصه‌های مختلف الگوی‌های مناسب را ارائه دهیم.
وزیر کشور ابراز کرد: دنیای مردم در حوزه اقتصاد و مادیات تعریف می‌شود و ما نیز به دنبال رفاه و آرامش اقتصادی دنیوی برای ملت و هم معنویت  و آخرت هستیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب روی موضوع خاص اقتصاد مقاومتی واقعا بجا و به موقع انگشت گذاشتند و تأکید کردند، ادامه داد: البته حدود شش سال است که ایشان این موضوع را پیگیر بودند و مطرح کردند و حتی سال ۹۴ نیز به عنوان سیاست‌های کلان ابلاغ شد و عنوان امسال را نیز اقتصاد مقاومتی انتخاب کردند.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه وظیفه عقلی، شرعی و حکومتی ماست که این امر مهم را به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را با مسئولیت معاون اول تشکیل داده و جلسات مستمر آن برگزار می‌شود، همچنین آیین‌نامه‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها آماده و به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود که وظیفه همه است که پیگیری انجام دهند.

معرفی سه استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی


وزیر کشور تصریح کرد: ما به عنوان وزارت کشور چند سالی است که ادعاد داریم استان‌هایی ظرفیت اداره خودشان را در حوزه اقتصادی دارند و حتی اگر دولت و مجلس مصلحت بدانند، حاضریم به پنج تا ۱۰ استان، از بودجه عمومی بخشی را در قالب درآمد هزینه‌ای مستقل به آن‌ها اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه امروز این موضوع با موضوع اقتصاد مقاومتی ادغام شده است زیرا اختیارات حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر از پیگیری این مورد در شرایط عادی است، ابراز کرد: دولت مصوب کرد تا دو استان را به عنوان استان اقتصاد مقاومتی معرفی کنیم و آنچه که به عنوان الگو در این استان‌ها اجرا می‌شود، در بقیه استان‌ها هم تسری داده شود؛ بر همین اساس با توجه به شاخص‌هایی که تعریف شده بود در ابتدا دو استان آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان استان الگو انتخاب شدند.
رحمانی‌فضلی ادامه داد: سپس قرار شد که استان برخوردار و کم‌برخوردار مبنا قرار گیرند، لذا در نهایت استان لرستان جایگرین کرمان شد، اما رئیس جمهور در سفر به استان کرمان، در شورای اداری این استان دستور دادند که استان کرمان نیز به عنوان الگو باشند تا سه استان معرفی شوند.
وی با بیان اینکه همه این دستورات امروز پیگیری خواهد شد، ابراز کرد: بنده به رهبر معظم انقلاب عرض کردم که لطف کنند و به همه دستگاه‌ها دستور دهند تا در این زمینه مراکز غیر دولتی نیز با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم با قوت بیشتر پیگیری‌ها را انجام دهیم، البته ایشان قبلا هم بر این موضوع تاکید کرده بودند که همه دستگاه‌ها به دولت در بحث اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
رحمانی‌فضلی خطاب به استانداران با بیان اینکه باید تعارف‌های معمول را کنار گذاشته و برنامه‌ها و اقدامات عملی را با رویکرد مردمی بودن، اقتصاد مقاومتی، درون‌زا و برون‌گرا بودن و استفاده از همه ظرفیت‌ها بیان کنیم، گفت: در همه استان‌ها نمونه‌های موفقی از اقتصاد خرد و دیگر موارد وجود دارد.
یادآور می‌شود، گردهمایی یک روزه استانداران و نمایندگان عالی دولت در استان‌ها و مدیران وزارت کشور با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و با محوریت بررسی اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی و ... هم اکنون در مشهد مقدس در حال برگزاری است.
حانیه نودولقی ۰۳ دی ۹۵ ، ۲۳:۴۵ ۲ ۰ ۳۴۱

نظرات (۲)

  • مهدی امینی
    جمعه ۳ دی ۹۵ , ۲۳:۵۰
    خداروشکر استان ما آذربایجان شرقی هم هست ممنون بابت پستتان به منم سر بزنید خانم نودولقی
  • رقیه علیوند
    سه شنبه ۷ دی ۹۵ , ۱۲:۰۵

    ممنون بابت وبلاگتون.

    خسته نباشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی




در اين وبلاگ
در كل اينترنت