تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل



فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با ذکر اینکه آثار اقتصاد مقاومتی باید در جامعه ملموس باشد، گفت: انتظار مقام معظم رهبری این است که در حوزه اقدام و عمل در اقتصاد ورود جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی امروز، ۲۷ فروردین در نشست با  مدیران رسانه‌های استان که با موضوع «تبیین اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی سازمان بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: سال‌های سال است که معظم له  به مباحث اقتصادی اولویت می‌دهند و عناوین مختلفی را با این محور به عنوان شعار سال معرفی می‌کنند.
وی افزود: ایشان با اشرافی که به ایران اسلامی و جغرافیای جهان اسلام دارند امسال را با نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند تا بتوانیم فراتر از پرداختن به اقتصاد در حد شعار، وارد میدان عمل شویم.
مرتضوی ادامه داد: شاید اقدامات مشخصی در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته بود و به این علت ایشان تأکید کردند که از تبیین این نظریه پا را فراتر بگذاریم و در حد اقدام و عمل ورود یابیم و قرارگاه عملیاتی اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کنیم.
وی گفت: انتظار مقام معظم رهبری این است که در حوزه اقدام و عمل در اقتصاد ورود جدی داشته باشیم و شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که پیشرفت کار در ابعاد مختلف برای جامعه ملموس باشد.
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در قضایای پسابرجام از سوی کشورهای مقابل وعده‌هایی داده شد که متاسفانه هیچ پیشرفتی در تحقق آنها حاصل نشد، این در حالی است که برای بسیاری از مسئولان اقتصادی مملکت یک امیدواری به مسائل اقتصادی پسابرجام بوجود آمده بود اما مقام معظم رهبری از ابتدا فرموده بودند که اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارند.
وی تأکید کرد: تنها نسخه شفابخش جمهوری اسلامی اقتصاد مقاومتی است زیرا حتی اگر وعده‌های پسابرجام عملیاتی شود دشمن به دنبال آن است که در گردنه‌های بعدی کشور را دچار مشکل کند.
مرتضوی گفت: امروز کشور از جنبه‌های مختلفی دارای توانمندی دارد که در تحقق اقتصاد مقاومتی یاری‌رسان است که وجود منابع ارزان، نیروی کار، دسترسی آسان به بازار مصرف و نقدینگی بالا از جمله آنهاست.
وی افزود: نباید خود را به برخی موضوعات که دنیا تلاش دارد آنها را به ما تحمیل کند وابسته کنیم، استکبار تلاش می‌کند اقتصاد ما را به اقتصاد جهانی گره بزند که حاصل آن وابستگی است.
مرتضوی همچنین از رسانه‌ها خواست به قوانینی که مزاحم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند بپردازند و مسئولان و نمایندگان مجلس را ترغیب کنند تا در جهت اصلاح آنها اقدام کنند.
وی در ادامه از ورود سپاه خراسان شمالی برای کمک به پنج قطب اقتصادی استان شامل محصولات باغی، زعفران، نوغان، انگور و گیاهان دارویی و خبر داد و گفت: استان در هر یک از این قطب‌ها منحصر به فرد است و نیاز به کمک برای بهره‌وری اقتصادی دارد.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال، خراسان شمالی ۵۳۰ هزار تن محصولات باغی دارد که ۱۴۳ هزار تن آن معادل هزار میلیارد ریال در سال ضایع می‌شود که تلاش بر این است تا با ورود برخی دستگاه‌ها به کمک باغداران برویم، همچنین ارتقای بهره‌وری کشت زعفران در شهرستان فاروج به عنوان یکی از قطب‌های کشور از دیگر نمونه‌هاست .
محسن زاهداحمدی، مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی نیز با بیان اینکه رسانه‌ها در گفتمان‌سازی تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند از  مسئولان آنها خواست برای تبیین این مهم در جامعه حرکت کنند.

حانیه نودولقی ۲۴ دی ۹۵ ، ۲۳:۳۸ ۰ ۰ ۲۱۰

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی




در اين وبلاگ
در كل اينترنت