تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل


۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است



در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید « اقتصاد مقاومتی » به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است. این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید. در همین دیدار، مقام معظم رهبری « اقتصاد مقاومتی » را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل « فشار اقتصادی دشمنان » و « آمادگی کشور برایی جهش » را معرفی نمودند.


آقای روحانی در نشست هیات دولت با اشاره به گذشت یک سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: لازم است همانند یک سال گذشته و در چارچوب برنامه های اعلام شده برای رسیدن به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش شود.



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 18 ثانیه


حانیه نودولقی ۹۵-۹-۲۰ ۰ ۰ ۲۰۰

حانیه نودولقی ۹۵-۹-۲۰ ۰ ۰ ۲۰۰


شکی نیست که موجودیت این اقتصاد که ایرانی و اسلامی است باید هر چه بهتر معلوم و مشخص شود. این مسئله با تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی قابل بررسی است


مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند :نتیجه اقتصاد مقاومتی ، باید در صحنه عمل دیده شود ...




دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 17 ثانیه


حانیه نودولقی ۹۵-۹-۲۰ ۰ ۰ ۲۴۰

حانیه نودولقی ۹۵-۹-۲۰ ۰ ۰ ۲۴۰


مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی»، تاکید کردند که اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.


با ظهور انقلاب اسلامی، شکل جدیدی ازحکومت در دنیا پدیدار شد که بنای سازگاری با قطب قدرت استکبار را نداشته و به مبارزه با استکبار پرداخت. ظهور چنین حکومتی آن هم درمنطقه خاورمیانه که از لحاظ اقتصادی و ژئوپلیتیکی دارای اهمیت بسیار زیاد است، باعث شد که نظام استکبار جهانی با تمام قوا به مبارزه با انقلاب برخیزد.








در اين وبلاگ
در كل اينترنت