تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل



 مسئولان باید در پی ایجاد اشتغال مولد و حذف مشاغل دومی و کاذب باشند، سلامت و مقاومت اقتصادی در درون مشاغل مولد دارای توجیه اقتصادی قرار دارد.


دوران خلسه اقتصادی ایران و فرصت یک ساله مقاومت


مسئولان باید در پی ایجاد اشتغال مولد و حذف مشاغل دومی و کاذب باشند، سلامت و مقاومت اقتصادی در درون مشاغل مولد دارای توجیه اقتصادی قرار دارد. آنها که ادعای ولایی بودن در مدیریت دارند، باید به مولایشان تأسی کنند و اگر توانایی شکافتن علوم مرتبط با مدیریت حوزه خود را برای برونسپاری امور تصدیگری ندارند، بروند پی کارشان و فرصت پیش روی دولت و مردم را نسوزانند.

با کاهش نرخ تورم و یک نرخ رشد مکسوبه که حاصل تلاش تیم اقتصادی دولت یازدهم بود و نبض کنترل سراشیبی سقوط را در دست گرفت. اینک یک سالی است که دوران خلسه اقتصادی شروع شد، دوره ای که همه می گویند چه کنیم،  چه کنیم !

امروز در سواد اموزی خبر از هفتاد هزار فرصت شغل داده شد، هفتاد هزار نفر شغل که گفته اند با  آن سازمان همکاری داشتند، اما به دلیل عدم دریافت حقوق و کسری تخصیص کامشان تلخ شد. کسی باید از معاون محترم وزیر بپرسد دوران خدمت نهادی و نهضتی پایان یافته است. در حالیکه ماهیت سواد داشتن در کشور تغییر کرده است، کلاس اکابر رژیم شاهنشاهی، کلاس نهضت سوادآموزی یادگار امامی، چه دردی از دردهای مردم را درمان می کند.

بخشی از اقتصاد مقاومتی تاب آوری این شرایط اقتصادی است که چه کنیم،  چه کنیم ها به سمت فرصت اشتغال مولد سوق یابد و سرمایه در خدمت تولید قرار داده شود. رسالت اقتصاد دانان در دوران خلسه بسیار سنگین تر از هر دوره دیگری است. اگر آنها برای تنویر افکار عمومی تلاش بیشتری داشته باشند، به تیم اقتصادی دولت کمک می کنند و این نکته سبب می شود تا کانون امید گرم بماند.

اگر تیم اقتصادی دولت بتوانند به ربای بانکی فعلی سر و سامانی بدهند و سرمایه بانک را به عنوان یکی از عوامل تولید محسوب کنند و نسبت و سهم سرمایه را از میزان سود خالص بدست آمده منظور کنند، آنگاه سرمایه در سپرده و سرمایه دار می آموزند، حفاظت از سرمایه آنها در عهده مدیریت توانمند بانگ است.

بانک ها باید یاد بگیرند که یک بنگاه اقتصادی هستند، نه یک مباشر مالی ! برای دریافت سود مشخص و ثابت با خصوصیت و ویژگی مشتبه به ربا !

در سال ۹۴ طی سفر و بازدیدی که از کشور چین داشتم، دو سه نکته برایم جالب به نظر رسید و در گزارش و مصاحبه ها گفتم، کنار هیچ اتوبانی رستوران – پمب بنزین – تعمیرگاه و دیگر مغازه ندیدم، تابلوی بنگاه معاملاتی ندیدم – نسبت فروشگاه ها یعنی بازار به جمعیت ناچیز بود، مردم کمی در بازار و مناطق مختلف در دید ما بودند و به نظر می رسد مدت زمان بیشتر از معمول مشغول کارند.

در ایران شرایط به گونه دیگری است، به عبارت دیگر همان مشاغل خدماتی کاذب معمول بیشتر است، که اگر مغازه داشته باشی هم شغل داری و هم سند ضمانت برای قرارها و محکومیت های قضایی  و هم وثیقه معتبر برای اخذ تسهیلات بانکی و هم ضریب افزایش چشمگیر ارزش ملکی ! اما اگر زمین زراعی خودت را تبدیل نکردی ، خاک عالم بر سرت شد و برای زمین زراعی باید متحمل هزینه حفاظت و نگهداری شوید ! زیرا عایدات زمین به دلیل بالا بودن هزینه های تولید صرفه اقتصادی ندارد. درآمد ناچیز از راندمان تولید ناچیز نیز در ریسک ها و تنش سرما و یخ زدگی و طوفان و تنش خشکی، تولید کننده را فلج می کند و درآمدش در هر حال خیلی کمتر از درآمد خریداران و بنکدارها در بازار است !.

اما بحث مقاوم سازی اقتصادی است و باید از خصوصیت و ویژگی دوره خلسه اقتصادی پسا تورم، سخن گفت.! آنهاییکه در این دوره خلسه کنج عزلت گزیده اند،  صاحبان مشاغل کاذب و شغل دومی مشاغل مقامات مسئول و مشاغل با اهمیت کشور و این درآمدهاییکه رفت هوا !

قبلا می گفتم زمین خواری زمینخوردن افتادن نیست و زمین را جویدن و غورت دادن نیست زمین خواری ! لایه زیرین و تالی فاسد جریان یا بورکراسی اداری است، که اطلاعات مدیریت پایدار کشور را می فروشد.

توجه کنیم و مسئول باشیم و در قبال میراث انقلاب مسئولیت ایرانی بودمان را اثبات کنیم. ! فرصت یک ساله پیش رو ، فرصت اشتغال مولد – فرصت حمایت از تولید – فرصت قرار گرفتن سرمایه در مسیر تولید – فرصت مقاوم سازی اقتصاد تولید کنندگان در برابر تلاطم بازار – فرصت رعایت الگوی کشت - فرصت اصلاح فرایند تولید – فرصت اصلاح فرایند عرضه تولیدات – فرصت ایمن سازی تولید و کاهش آسیب پذیری در برابر آفات و حوادث و بلایا – مجموعاً های طلایی مختلفی هستند که فرصت اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال را به مدت یک سال در خدمت تیم اقتصادی دولت قرار داده اند

یک سال فرصت است تا همه درک کنند، تعمیرکار حرفه ای خودرو را باید ببرند توی کارخانه تولید خودرو !

وام مضاربه ای بانکی را سرمایه در گردش صنعت قرار داده و خودروی پنج ساله را بی ملاحظه و بدون تحمیل هزینه به مالک قیچی کنند و خودروی نو را بدون تحمیل هزینه به مالک تحویل دهند، تا تعمیر گاه ها قیچی شوند و زمین پیرامون اتوبان ها بلا فاصله به تعمیر گاه تبدیل نشود و در فرایند زمینخواری قرار نگیرند، خودروها حتی یک روز در صنایع خودرو سازی انبار نشود.

یک سال فرصت داریم تا از مدیران مدبر استفاده کنیم و از تدبیرشان برای برون رفت از فضای کنونی استفاده کنیم – یک سال دیگر خدا به ما ایرانی ها و مقامات مسئولمان این فرصت را داده است، تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور مجبور نشود بگوید '' برخی از مردم به دلیل نیازهای شدید اقتصادی از مذهب خود دست برداشته‌اند ''

یک سال دیگر فرصت داریم مدبرانه أمور زیستی را مدیریت کنیم و تهدیدات زیستی را به امر مشتبهی تبدیل نکنیم و هزینه حفاظت و نگهداری و توسعه جنگل را از محل درآمد نفتی غیر قابل تحقق ننویسیم و جنگل را در ورطه تهدید و افزایش تعارض مدیریت و دامن زدن بهره برداری های سنتی غیر مجاز سوق ندهیم

یک سال دیگر فرصت داریم که اقتصاد خود را مقاوم کنیم !

حانیه نودولقی ۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۰۳ ۰ ۰ ۲۹۶

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی




در اين وبلاگ
در كل اينترنت